Beranda > Folklore Nusantara > TRADISI OMED-OMEDAN (BERCIUMAN MASSAL) DI SESETAN, DENPASAR, BALI : IHDN Denpasar

TRADISI OMED-OMEDAN (BERCIUMAN MASSAL) DI SESETAN, DENPASAR, BALI : IHDN Denpasar

TRADISI OMED-OMEDAN (BERCIUMAN MASSAL)

DI SESETAN, DENPASAR, BALI

 

Arahina sasampun rahina Nyepi, para teruna lan teruni Sesetan ngelaksanayang tradisi Omed-omedan (mediman masal). Punika boya je solah sane jaruh, mediman masal sane kalaksanayang olih para teruna lan teruni Sesetan Denpasar puniki inggih punika tradisi omed-omedan sane kalaksanayang nyabran warsa matetujon ngalestariang tatamian budaya leluhur. Ring Basa Bali Omed-omedan puniki madue artos makedeng-kedengan. Para pamilet sane dados nyarengin omed-omedan punika mayusa 17 nyantos 30 tiban lan durung madue rabi. Parikrama omed-omedan kadulurin antuk malasang para teruna lan teruni dados kalih sekaa.

Selantur nyane saka siki pamilet kasunggi lan magelut tur madiman. Manawita parikrama omed-omedan punika setata kalaksanayang nanging akeh para terunine sane kantun lek-lek, nika malianan sareng para terunane sane kacingak meled pesan ngalaksanayang parikrama punika nyantos pamiarsa sane nonton kedek.

Tradisi omed-omedan kalaksanayang saking abad ke-17 lan ngelantur kamargiang sasampunne ngalaksanayang rahina nyepi. Tiosan nyaga karaketan, kramane jejeh yening nenten kalaksanayang parikrama punika ngawetuang ala krana parikrama punika dados panulak ala.

 

Terjemahan

Satu hari setelah hari raya Nyepi, para pemuda dan pemudi Sesetan melaksanakan tradisi omed-omedan (berciuman masal). Ini bukan aksi pornografi, ciuman masal yang dilakukan para pemuda dan pemudi Sesetan Denpasar ini, merupakan tradisi omed-omedan yang digelar setiap tahun untuk melestarikan warisan budaya leluhur. Dalam bahasa Bali, omed-omedan ini memiliki makna tarik-menarik. Para peserta yang mengikuti omed-omedan harus berumur antara 17-30 tahun dan belum menikah. Prosesi omed-omedan diawali dengan memisahkan antara pemuda dan pemudi menjadi dua kelompok.

Selanjutnya, satu per satu pasangan diarak dan saling berpelukan juga berciuman. Meski prosesi omed-omedan rutin digelar, namun masih banyak peserta wanita yang terlihat malu-malu, sebaliknya bagi yang pria terlihat begitu antusias hingga mengundang tawa penonton.

Tradisi omed-omedan dilakukan sejak abad ke-17 dan terus menerus dilaksanakan setiap usai perayaan hari raya Nyepi. Selain menjaga kebersamaan, warga khawatir akan terjadi mala petaka jika tradisi ini dihentikan karena tradisi ini diyakini juga sebagai penolak bala.

 

-HMJ sastra bali-

Institut Hindu Dharma Negeri (IHDN) Denpasar, Bali

  1. Belum ada komentar.
  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: